امروز سه شنبه 1402/12/29
Skip to main content
×

هشدار

اجزای کامپوننت را به یک آیتم منو اختصاص بدهید

منشورات پژوهشکده

میراث استاد

مسیر انقلاب ما با مسیر عالم مدرن یکی نیست؛
این می خواهد دنیا را دینی کند در صورتی که آن می خواهد دین را دنیوی کند؛
این ملکوتی و قدسی به عالم نگاه می کند و آن دیگری نگاه سکولاریستی دارد؛
این می خواهد ملکوتیان و قدسیان و انبیاء و اولیاء در دنیا راه را نشان دهند اما آن می خواهد همه این ها را کنار بگذارد.
منبع: کتاب تحول علوم انسانی
من چیزی مهمتر از این مطلب نداشتم که به شما بگویم:
حیات، این نیست که امروز داریم و این ها مشکلاتی نیست که با آن دست به گریبان هستیم. رنج این نیست که امروز می کشیم و تلخی، این نیست که امروز می چشیم. دشواری این نیست که ما می بینیم ... اگر تلخی است، تلخی پس از مرگ است و اگر رنجی هست، رنج آنجاست و اگر لذتی هم انسان بچشد، لذت این جهانی، لذت نیست؛ بلکه لذت آنجاست. چرا هنگامی که چاره از دست رفت، انسان متوجه مسئله شود؟ مسئله ای به این مهمی را چرا هنگامی بفهمیم که نتوانیم حل کنیم؟!
دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق، شماره ۶۲ و ۶۳
ایمان رسمی که برای حرکت از ظلمت به نور لازم است با ایمان اسمی تفاوت دارد؛
با ولایت تحقق می یابد و ولایت، با علوم انسانی - اسلامی است.
البته وقتی علوم انسانی - اسلامی و اقتصاد اسلامی استخراج گردد و قوانین اسلامی بر مبنای آن وضع شود، قوه مجریه باید بر همان اساس عمل کند، که تا آن مرحله راهی دراز در پیش است.
دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق، شماره ۶۲ و ۶۳
الان جنگ در مراکز علمی واقع می شود؛
و خطرش همینجاست یعنی مراکزی که محل نشر و ترویج علوم انسانی غرب است ... ما در عصری هستیم که آمریکا، اروپا و کلا غرب می گویند: خود خلق باید ببیند چه کار کنند ... مراجع تقلید ما نماز، روزه، حج و جهاد را می نویسند ولی آنان اقتصاد و علوم تربیتی و سیاست و مدیریت و .. را تنظیم می کنند.
دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق، شماره ۶۲ و ۶۳

صوت

ویدئو

تصاویر

آثار استاد

بیشتر
کتاب

تفکر

  • سال نشر: ۱۳۹۷
  • قطع: رقعی
  • تعداد صفحه: ۹۶
  • شابک: 978-600-441-139-4
  • ناشر: دفتر نشر معارف
معرفی کتاب

آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری (دلایل هفت گانه بر لزوم مشارکت مردم در این انتخابات) بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی
مردم فهیم ایران! جوانان غیرتمند! پسران و دختران وطن دوست!
با سلام و درود!
۲۸ خرداد امسال، فقط یک روز است. اما روزی که سرنوشت چهار ساله و شاید هشت سالۀ کشور را رقم می زند. این دوره از انتخابات، نسبت به همۀ دوره ها مهم تر و حساس تر است و دست کم به هفت دلیل زیر، حضور در آن واجب و ضروری است:


1️⃣ نابسامانی های اقتصادی، گرانی های بی سابقه، وضع بد معیشتی، تبعیض ها، بی عدالتی ها و مفاسد، بیش از آن که نتیجۀ تحریم ها و فشارهای خارجی باشد، محصول سوء مدیریت ها، بی کفایتی ها، اشرافی گری ها و بیگانگی شماری از مسئولان کشور با دردهای واقعی مردم است. شما می توانید با چند دقیقه حضور بر سر صندوق های رأی و انتخاب رئیس جمهوری کارآمد، مردمی، ساده زیست، فساد ستیز، صادق و قاطع بر بسیاری از این مشکلات فائق آیید.

2️⃣ همۀ امید آمریکا، اسرائیل، وهابیت، آل سعود و داعش و دیگر دشمنان قسم خوردۀ مردم ایران آن است که ثمرۀ تحریم ها و فشارها و خباثت های چندین سالۀ خود را در پشیمان کردن مردم از انقلاب ببینند. از نظر آنان، حضور سرد مردم در انتخابات، نشانۀ این پشیمانی است.

3️⃣ این دشمنان، به علت شکست های پیاپی و مفتضحانۀ خود در عراق، سوریه، فلسطین و یمن، به طور بی سابقه ای تحقیر شده اند و اکنون مایلند این تحقیر تاریخی خود را با بی رونق کردن این انتخابات جبران نمایند.

4️⃣ امروز به اذعان دوست و دشمن، کشور عزیز ما، از امن ترین کشورهای جهان است. این نعمت بزرگ بیش از هر چیز، نتیجۀ جان فشانی های شهیدان والا مقامی چون سردار سلیمانی است. هنوز ندای مخلصانه و دردمندانۀ آن شهید به گوش می رسد که می گوید: “برای نجات اسلام، خیمۀ ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمۀ رسول الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است. دور آن بچرخید. والله والله والله! اگر این خیمه آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه، حرم رسول الله و نجف و کربلا، کاظمین و سامرا و مشهد باقی نمی ماند.”
قدر و ارزش امنیت را مردمی مانند مردم سوریه می دانند که چندین سال ناامنی حاصل از حضور داعش را با گوشت و پوست لمس کرده اند. حضور ۷۹ درصدی آنان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و رأی ۹۵ درصدی آنان به بشار اسد دلیل این قدر دانی است.
با حضور پر رنگ شما عزیزان، امنیت و اقتدار کشور تقویت می شود و قدرت چانه زنی ایران در مجامع جهانی بالا می رود. صدها هزار شهید برای اعتلای وطن خون ها داده اند. زیبنده نیست ما در این راه، از صرف چند دقیقه وقت و دادن یک رأی دریغ ورزیم.

5️⃣ حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت خود، حق قانونی تک تک ما است. بی تردید اگر ما از این حق خود استفاده نکنیم، سرنوشتمان بر طبق رأی و خواست کسانی رقم می خورد که رأی داده اند.

6️⃣ حضور در انتخابات و رأی به نامزد اصلح، یک وظیفۀ شرعی است. چرا که به تصریح پیشوایان دین، همۀ آحاد مردم در قبال مسائل جامعه (به خصوص مسائل کلان آن) مسئول اند و کوتاهی در آن گناه و موجب مؤاخذۀ الهی است.
امام راحل در وصیت نامۀ سیاسی الهی خود می فرماید: “وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات در صحنه باشند.”

7️⃣ حضور در انتخابات، یک وظیفۀ ملّی است. یعنی حتی اگر کسی نظام جمهوری اسلامی یا حتی اسلام و قرآن را هم قبول نداشته باشد، وجدان او ندا می دهد: ما ایرانی قوی، مقتدر، امن، مرفه و پر افتخار می خواهیم. به چنین کشوری، هیچ بیگانه ای جرأت تعرض ندارد و در سایۀ چنین دولتی است که رفاه و آسایش عمومی حاصل می شود.


سربلند و پیروز باشید.

نظر شما

captcha