الیوم الإثنين 2024/05/13
Skip to main content
×

تحذير

Assign the component VirtueMart to a menu item

منشورات پژوهشکده

MOD_FARA_CONTENTS_MORE
کتاب

کتاب ۱۰

  • سال نشر: 1401
  • قطع: رقعی
  • تعداد صفحه: 1
  • شابک: 908-961-531-102-3
  • ناشر: بنیاد علوم انسانی اسلامی
TPL_MOHIYEDDIN_BOOK_PRESENTATION

دوره های آموزشی

مدرس: آیت الله علی اکبر کلانتری

زمان: (برگزار شده)

مکان: سالن جلسات مدرسه آقاباباخان

محور تدریس: کتاب «مبانی، اصول و روش استنباط علوم انسانی اسلامی»

نشست ها و همایش ها

سخنرانان: آیات عظام سبحانی، اعرافی، دژکام و آقایان دکتر داوری اردکانی، دکتر گلشنی

زمان: پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ساعت ۱۰ تا ۱۲

مکان: سالن جلسات مدرسه آقاباباخان

کتاب «تربیت دینی در دوره دبستان و دبیرستان» اثر دکتر محمود نوذری دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و از مجموعه سرفصلهای درسی دانشگاه فرهنگیان به زودی منتشر می شود.

محتوای کتاب پاسخی است به این پرسش که: معلمان و مدرسه چگونه می‌توانند با بهره‌گیری از فرصت‌های یاددهی ـ یادگیری موجود در مدرسه، به طراحی محیط تربیتی بپردازند که ‌لحظه‌های حضور دانش‌آموز در مدرسه، به لحظه‌های یادگیری ایمان در مرتبه قابل تحقق آن در دوره دبستان و دبیرستان تبدیل شود.

پاسخ پرسش فوق در این کتاب در قالب یک نظریه تربیت دینی و مشتمل بر دو بخش اساسی، آمده است؛ در بخش اول کتاب، مبانی انسان‌شناختی، روانشناختی و تدین‌شناختی مورد نیاز برای سامان‌دهی یک نظریه تربیت دینی در قالب سه فصل ارائه شده است.

بخش دوم کتاب به ارائه دو الگوی تربیتی برای دوره دبستان (۷ـ۱۲ سالگی) و دبیرستان (۱۲ـ۱۸سالگی) مبتنی بر مبانی مذکور اختصاص یافته است؛ در تدوین هر الگو ابتدا مرتبه قابل تحقق از حیات طیبه مشخص و در راستای تحقق آن، اصول تدوین محتوا، روش‌های تربیتی، نقش و صلاحیت معلمی و شیوه ارزشیابی بیان می‌شود.

کتاب «تربیت دینی در دوره دبستان و دبیرستان» اثر دکتر محمود نوذری دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و از مجموعه سرفصلهای درسی دانشگاه فرهنگیان به زودی منتشر می شود.

محتوای کتاب پاسخی است به این پرسش که: معلمان و مدرسه چگونه می‌توانند با بهره‌گیری از فرصت‌های یاددهی ـ یادگیری موجود در مدرسه، به طراحی محیط تربیتی بپردازند که ‌لحظه‌های حضور دانش‌آموز در مدرسه، به لحظه‌های یادگیری ایمان در مرتبه قابل تحقق آن در دوره دبستان و دبیرستان تبدیل شود.

پاسخ پرسش فوق در این کتاب در قالب یک نظریه تربیت دینی و مشتمل بر دو بخش اساسی، آمده است؛ در بخش اول کتاب، مبانی انسان‌شناختی، روانشناختی و تدین‌شناختی مورد نیاز برای سامان‌دهی یک نظریه تربیت دینی در قالب سه فصل ارائه شده است.

بخش دوم کتاب به ارائه دو الگوی تربیتی برای دوره دبستان (۷ـ۱۲ سالگی) و دبیرستان (۱۲ـ۱۸سالگی) مبتنی بر مبانی مذکور اختصاص یافته است؛ در تدوین هر الگو ابتدا مرتبه قابل تحقق از حیات طیبه مشخص و در راستای تحقق آن، اصول تدوین محتوا، روش‌های تربیتی، نقش و صلاحیت معلمی و شیوه ارزشیابی بیان می‌شود.

COM_FARA_COMMENT_YOUR_COMMENT

captcha