امروز پنج شنبه 1403/01/09
Skip to main content
×

هشدار

اجزای کامپوننت را به یک آیتم منو اختصاص بدهید

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم به مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی پیشنهاد داد: با توجه به ظرفیت این مؤسسه در ابتدا مرکز کارآفرینی و نوآوری و سپس پارک علم و فناوری نرم ویژه علوم انسانی تاسیس شود. تاسیس مرکز رشد باعث ایجاد بستر مناسب برای تحولات نوآورانه و فناورانه می‌شود.

دکتر خیرالدین در نشست هم‌اندیشی با رئیس و مدیران مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی که در محل مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار شد، به جایگاه ویژه مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در ادوار مختلف پرداخت و ادامه داد: این مؤسسه مغزافزار آموزش عالی است و می‌بایست متولی آمار آموزش عالی نیز باشد. آماری که از سوی مؤسسه منتشر می‌شود، مستند است و مبنای تصمیم‌گیری مدیران آموزش عالی قرار می‌گیرد و از مؤسسه می‌خواهم تا آمار حوزه پارک‌های علم و فناوری و دانش بنیان را بررسی کند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف ذکر شده در اساسنامه مؤسسه، گفت: پیشنهاد من این است در بازنگری اساسنامه مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به ماموریت‌های جدید و رویکردهای نوین مثل فناوری و نوآوری توجه ویژه‌ای داشته باشید.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: پیشنهاد دیگر من به مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با توجه به ظرفیت آن در ابتدا تاسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری در مؤسسه و سپس پارک علم و فناوری نرم ویژه علوم انسانی است. تاسیس مرکز رشد باعث ایجاد بستر مناسب برای تحولات نوآورانه و فناورانه می‌شود.

اختصاص دبیرخانه یکی از اتاق‌های فکر به موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی 

خیرالدین با اشاره به تاسیس اتاق‌های فکر شانزده‌گانه در وزارت علوم، گفت: معاونت فناوری و نوآوری آمادگی دارد یکی از اتاق‌های فکر را به مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی محول کند. لذا پس از هماهنگی‌های لازم، دبیرخانه یکی از اتاق‌های فکر به مؤسسه اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: مؤسسه با ارائه پروپوزال‌های مختلف به معاونت فناوری و نوآوری اعلام کند که چه کارهایی می‌تواند برای معاونت انجام دهد تا ما پس از بررسی پیشنهادهای دریافتی و اولویت‌بندی آن‌ها شروع به همکاری کنیم؛ زیرا مشکلات عدیده‌ای در حوزه فناوری وجود دارد که نیازمند پژوهش است. به عنوان مثال آیا پارک‌های علم و فناوری مسیر را درست می‌روند؟ مؤسسه می‌تواند با استفاده از توان موجود در بخش GIS چالش‌ها را احصا و نسبت به ارائه راهکار اقدام کند.

خیرالدین با بیان این‌که فناوری ثبت اختراع است و نوآوری تجاری‌سازی ایده است، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما این‌ است که استاد در دانشگاه فناوری را ایجاد می‌کند؛ اما این فناوری تبدیل به نوآوری نمی‌شود. دره مرگ فناوری نیاز به تحقیقات گسترده دارد و اینکه چه اقداماتی باید صورت گیرد تا از این دره عبور کنیم. 

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده همچون طرح‌های اشتغال و کارآفرینی، اکوسیستم نوآوری از سوی اعضای هیئت علمی مؤسسه پیشنهاد داد این موارد در قالب یک تفاهم‌نامه جامع بین دو طرف اجرایی شود.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم به مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی پیشنهاد داد: با توجه به ظرفیت این مؤسسه در ابتدا مرکز کارآفرینی و نوآوری و سپس پارک علم و فناوری نرم ویژه علوم انسانی تاسیس شود. تاسیس مرکز رشد باعث ایجاد بستر مناسب برای تحولات نوآورانه و فناورانه می‌شود.

دکتر خیرالدین در نشست هم‌اندیشی با رئیس و مدیران مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی که در محل مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار شد، به جایگاه ویژه مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در ادوار مختلف پرداخت و ادامه داد: این مؤسسه مغزافزار آموزش عالی است و می‌بایست متولی آمار آموزش عالی نیز باشد. آماری که از سوی مؤسسه منتشر می‌شود، مستند است و مبنای تصمیم‌گیری مدیران آموزش عالی قرار می‌گیرد و از مؤسسه می‌خواهم تا آمار حوزه پارک‌های علم و فناوری و دانش بنیان را بررسی کند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف ذکر شده در اساسنامه مؤسسه، گفت: پیشنهاد من این است در بازنگری اساسنامه مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به ماموریت‌های جدید و رویکردهای نوین مثل فناوری و نوآوری توجه ویژه‌ای داشته باشید.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: پیشنهاد دیگر من به مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با توجه به ظرفیت آن در ابتدا تاسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری در مؤسسه و سپس پارک علم و فناوری نرم ویژه علوم انسانی است. تاسیس مرکز رشد باعث ایجاد بستر مناسب برای تحولات نوآورانه و فناورانه می‌شود.

اختصاص دبیرخانه یکی از اتاق‌های فکر به موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی 

خیرالدین با اشاره به تاسیس اتاق‌های فکر شانزده‌گانه در وزارت علوم، گفت: معاونت فناوری و نوآوری آمادگی دارد یکی از اتاق‌های فکر را به مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی محول کند. لذا پس از هماهنگی‌های لازم، دبیرخانه یکی از اتاق‌های فکر به مؤسسه اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: مؤسسه با ارائه پروپوزال‌های مختلف به معاونت فناوری و نوآوری اعلام کند که چه کارهایی می‌تواند برای معاونت انجام دهد تا ما پس از بررسی پیشنهادهای دریافتی و اولویت‌بندی آن‌ها شروع به همکاری کنیم؛ زیرا مشکلات عدیده‌ای در حوزه فناوری وجود دارد که نیازمند پژوهش است. به عنوان مثال آیا پارک‌های علم و فناوری مسیر را درست می‌روند؟ مؤسسه می‌تواند با استفاده از توان موجود در بخش GIS چالش‌ها را احصا و نسبت به ارائه راهکار اقدام کند.

خیرالدین با بیان این‌که فناوری ثبت اختراع است و نوآوری تجاری‌سازی ایده است، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما این‌ است که استاد در دانشگاه فناوری را ایجاد می‌کند؛ اما این فناوری تبدیل به نوآوری نمی‌شود. دره مرگ فناوری نیاز به تحقیقات گسترده دارد و اینکه چه اقداماتی باید صورت گیرد تا از این دره عبور کنیم. 

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده همچون طرح‌های اشتغال و کارآفرینی، اکوسیستم نوآوری از سوی اعضای هیئت علمی مؤسسه پیشنهاد داد این موارد در قالب یک تفاهم‌نامه جامع بین دو طرف اجرایی شود.

نظر شما

captcha